Slušajte muziku

Muzika je čarobna!

Odziv

with 3 comments

Komentar na post objavljen na blogu Obrazovno okruženje – profesionalni razvoj.
Profesionalna zajednica obrazovnih radnika

Naša draga i vredna koleginica Slavica Jurić napisala je  na pomenutom blogu veoma lep, zanimljiv i informativan tekst pod naslovom Pridošlice, gde smo ovog leta? – Godinu posle ili samovrednovanje . Povodom jednog dela teksta, sa podnaslovom „Srpski nastavnik na konferenciji“ pozvala je kolege da prikažu svoja iskustva vezana za konferenciju o kojoj je pisala.

Tim povodom se zahvaljujem Slavici na pozivu i prozivanju i pišem ovaj tekst. Izgleda da neću biti ništa manje opširna od nje! 🙂

Evo mojih iskustava. Dakle, pre nekoilko meseci, tačnije 21. aprila ove godine, moj suprug Goran Brković i ja smo bili prezenteri na Social Learning Summit 2012 konferenciji u organizaciji pomenutog sajta Classroom 2.0.

Učešće na online susretima izaziva veliko uzbuđenje! 🙂 Učestvovala sam već na nekoliko TeachMeet-ova,  i na Google Plus-u, čak jedan muzički i sama organizovala, a onda sam poželela da se pojavim i na ovoj Classroom 2.0 konferenciji. Više o tome pisala sam svojevemeno na svom blogu.

Veliki broj učesnika na konferenciji zahteva odličnu organizaciju, koja svakako nije izostala. Steve Hargadon je i na mene ostavio snažan utisak. Promptno je odgovarao na sva postavljena pitanja. Praksa je da se volonteri-moderatori prijavljuju u „sobi“ koja je posebno za to otvorena i onda ih Steve raspoređuje u sesije koje još nemaju dodeljene moderatore. To je ono što se radi u poslednji sekund. Goran i ja smo se dogovorili da budemo jedan drugom moderatori. Bilo smo veoma dobro pripremljeni. Pregledali smo video snimak sesije treninga za obuku za korišćenje konferencijske platforme Blackboard Collaborate i lično učestvovali na online treningu, skinuli brojne pdf fajlove sa uputstvima, i prema preporuci, otvorili besplatnu probnu sobu na toj platformi, isprobavali je satima i danima. Testirali snimanje videa, nivo jačine zvuka, otvaranje web strana i svih drugih mogućnosti koje nudi ova dosta napredna platforma. Nije bilo menija koji nisam otvorila, niti “dugmeta” na koje nisam kliknula. Dodatna podešavanja morali smo posebno da uskladimo sa Linux operativnim sistemom (Ubuntu)  koji koristimo na svojim računarima, s obzirom da većina konferencijskog softvera nije preterano kompatibilna sa njim. Goran je za to stručni admin. 🙂 Ništa bez njega. 🙂 Biti dobro tehnički pripremljen za ovakvu sesiju je zaista od ključne važnosti, i za nju treba odvojiti možda i više vremena nego za pripremu samog predavanja, jer u protivnom, sve ono što se spremi za prezentaciju, može časkom da propadne, pođe li nešto sa tehnikom u nepredviđenom smeru. Ponekad ne možemo da ni pretpostavimo šta to može da bude. Imala sam prilike da vidim kako su propadale veoma lepe ppt prezentacije na Teachmeet-u, jer su imale u sebi podešavanja koje platforma nije podržavala. Nekada su predavači pokušavali da na platformu prenesu tip fajla koji platforma ne podržava, i to u poslednjem trenutku, kada više nema vremena za konvertovanje u drugi fajl format. Ljudi su se tada osećali vrlo neprijatno i ljutili se, misleći da im neko namerno demolira prezentaciju. Eto, samo jedna mala neupućenost dodatno zateže nerve i dovodi do kraha.

I tako, nismo se pojavili u sobi za volontere. Goran je imao termin pre mene. Moje zaprepašćenje je bilo zaista veliko kada sam u minut pre početka Goranove sesije spazila Steva, ulogovanog kao moderatora! 🙂 Kako nikoga iz Srbije nije bilo, niko se nije prijavio da volontira kao moderator, a Steve nije želeo da ova sesija prođe bez tehničke podrške, pa se lično pojavio, u želji da pomogne. Zaista sam bila dirnuta. 🙂 Naravno, odmah sam mu rekla da je i ova sesija obezbeđena, te je otišao da brine o drugima. (Možda ovde nije na odmet napomenuti da je tehnički izvodivo da se na platformi Blackboard Collaborate bude u više soba istovremeno. To olakšava rad u fazi pre sesije, kad se raspoređuju volonteri-moderatori, a i kasnije, tokom sesije, u slučaju da nešto zatreba, jer znate gde da nađete Steva.)

Kada sam završila i sa svojom sesijom, bila sam veoma uzbuđena i želela sam da se prijavim na još nekoliko sledećih sesija i vidim kako se stvari tamo odvijaju. Osećala sam se tehnički pouzdanom i tada već iskusnom, pa sam se pojavila u sobi za raspoređivanje volontera. Tamo je bilo neverovatno prometno! Toliko ljudi je želelo da pomogne drugima, mada se nisu međusobno poznavali. Dakle, čista kolegijalnost! 🙂 Steve je radio rutinski i spretno. Objavljivao je linkove za nekoliko sesija unapred. Kada bi nekoga rasporedio ili kada bi se neko sam prijavio, ispisivao je ime volontera pored linka za sesiju. Tako je odmah bilo vidljivo za koje sesije nedostaju volonteri, a koje su već obezbeđene. Link je, naravno, bio moderatorski, što je veoma ubrzavalo čitav proces. Nije bilo potrebno da novopečeni volonter luta po veoma razgranatom sajtu Classroom 2.0 i traži link za odabranu sesiju, promaši ga u onolikoj listi linkova ili nađe link koji je samo za slušaoce. Kad god bi rasporedio nekog volontera, Steve bi mu se uvek ljubazno zahvalio.
I tako, u narednih par sati moderirala sam čak 4 sesije. Nekima moja pomoć zaista nije bila potrebna, a nekima sam bila dobrodošla.

Sve u svemu, “intenzitet, saradnja, podrška, kolegijalnost, kreativnost, organizacija i uzbuđenje” – bile bi ključne reči kojima bih opisala ovo svoje iskustvo.

Kada sam od naše koleginice Slavice Jurić saznala da će naš kolega Dejan Bošković biti prezenter, baš sam se obradovala. Pretpostavila sam, a to se i potvrdilo, da je Dejan briljantno spreman i za predavanje, kao i tehnički, ali znajući kako sam se ja osećala nesigurno pre svoje sesije, uprkos svoj toj opsežnoj pripremi, želela sam da se Goran i ja nađemo pored Dejana, za svaki slučaj, kao tehnička, a i moralna i kolegijalna podrška. Dejan našu ponudu nije odbio. 🙂 Bila sam stvarno iskreno i prijatno iznenađena kada su naše kolege, posebno Klikovci, počele da se pojavljuju u velikom broju, na početku sesije. To je bio divan osećaj! 🙂

Dejan je svoje predavanje vodio stručno i sa lakoćom. Imala sam utisak da je sve teklo prema planu. Priču o projektu u kome je učestvovao, dokumentovao je prikazivanjem nekoliko web sajtova. Sažeto je prikazao svoj projekat u veoma lepoj ppt prezentaciji, koju možete preuzeti sa sajta Classroom 2.0 odavde. Posle izlaganja, javljali su se pojedini slušaoci, pričali o svojim iskustvima i pitali Dejana šta ih je interesovalo. Dejan je razgovor vodio opušteno i rekla bih, sa zadovoljstvom. 🙂

Svoju ulogu moderatora shvatila sam kao tehničku pomoć u vidu omogućavanja raznih funkcija učesnicima tokom predavanja, da bi predavač Dejan mogao da bude usredsređen na svoje izlaganje.  Takođe, moderator je tu da bi reagovao u slučaju neke nepredviđene situacije ili tehničkog problema, ali i kao domaćin, da pozdravlja goste-slušaoce koji dolaze, postavljaju pitanja u chat-u, šalju linkove i komentarišu. Moj savet budućim moderatorima bio bi da sa predavačem obavezno otvore još jedan paralelni kanal za komunikaciju, npr. na Skype-u ili Google chat-u. Naravno, to nije uvek moguće, ukoliko nekoga ne poznajete od ranije. Ali, ako ste u mogućnosti da i to uradite, oboje ćete biti mnogo relaksiraniji. 🙂 Ovo predlažem zbog toga što te napredne i komplikovane platforme za konferencije umeju i da se zaglave, pogotovo ako je sajt veliki i preopterećen.

Dejan je sa posetiocima imao više sreće od Gorana i mene, jer muzičara na ovim susretima gotovo i da nema, pa naše sesije nisu bile naročito posećene. 😦 Kod nas, od domaćih kolega nije bilo nikoga, a od stranaca – svega nekoliko. Dejanova stručna oblast i tema predavanja pronašli su put do velikog broja zainteresovanih kolega iz srodnih nauka, pa je imao zavidan broj slušalaca tokom sesije. Ono što je posebno značajno, to je da je ostvario kontakt sa više kolega iz raznih delova sveta. Mnogi su poželeli sa njim da sarađuju i rado su razmenili kontakte. Dejane, čestitam! Tvoja sesija je bila više nego uspešna. Kad sesija prođe prema planu, to je uspešna sesija. Kad sesija ostavi traga i posle održavanja – to je onda više nego uspešna sesija.

Evo naziva Dejanove teme i linka za naknadno slušanje i gledanje njegovog predavanja na konferenciji:

Dejan Boskovic   RECORDING   Student-directed learning: MicroGlobalScope in the classroom

Usput, kad smo već kod Classroom 2.0, ne bih zaobišla još jedan projekat, koji se već privodi kraju, a to je The Classroom 2.0 Fifth Anniversary Book Project. Prihvaćeni radovi su objavljeni na Scribd channel-u Classroom 2.0.

Ovde se nalazi moje poglavlje knjige The Book Project, koje se tematski podudara sa predavanjem koje sam održala u okviru Social Learning Summit-a.

Želela bih da pozovem kolege, posebno muzičke struke, da se pridruže sličnim projektima, jer bi bilo lepo da čujemo njihove ideje i da se međusobno povežemo.

Sledeća prilika na kojoj možemo da se online sretnemo i razmenimo ideje je 29. septembra – ponovo internacionalni TeachMeet . Prijave su u toku. Listu sa do sada prijavljenim predavačima možete videti ovde. Naše kolege iz Hrvatske su odlični organizatori i divna podrška. Slobodno se prijavite! Izlaganje je ograničeno na svega 3 minuta, što smatram da je idealno vreme, koje vas neće mnogo opteretiti kao predavača, možete sažeto da predstavite svoju ideju, a kao slušalac imaćete prilike da za kratko vreme dobijete puno informacija, slušajući odabrane teme.

Written by mdb

29. avgusta 2012. u 01:42

Objavljeno u ePortfolio

3 reagovanja

Subscribe to comments with RSS.

  1. Мајо, хвала на дивним похвалама, али би требало да ја хвалим Горана и тебе. Подршка и помоћ коју сте ми пружили је изузетна.

    Да се разумемо, та помоћ је отпочела много пре сесије и завршила се много после. Најпре смо испробавали да ли све функционише, па су онда уследиле инструкције у вези са постављањем видеа и свега осталог, а у току сесије сам добар део домаћинских активности препустио. То је била огромна олакшица. Тим пре што када презентујете нешто, а пред толиким светом, дешава се да у глави у којој се тада одвија икс процеса, просто нешто превидите. Модератори су ту вишеструко важни; и за технички део и за водитељски.

    Ма и да помоћи није било, сам тај гест када сам видео да сте ми понудили помоћ значи невероватно. Ми не само да смо колеге које не раде у истој школи, већ нисмо ни исте струке, ни у истом нивоу школства, ни у истом граду! А ипак сте ми се нашли, и стварно како да ја сада опишем колико ми је то значило? Највредније у целом том искуству је што сам видео какве колеге имам, без претеривања.

    Ова сесија је, верујем, више него успешна, али огроман део тог успеха припада и Маји и Горану. Дакле, Мајо, надам се да ћеш успети у настојањима да покренеш неке изузетне активности професора музике, али колико ја видим, сналазите се и у природним наукама. 🙂

    metodicar

    29. avgusta 2012. at 21:05

  2. Мило што ме није преварио утисак за Стивија (да га посрбим). Какав је то сјајан лик, а скроман и ненаметљив! Да је било узбудљиво и напорно нисам ни сумњала. Како знам? Свака организација, догађаја уживо или он-лајн, захтева много више посла и прецизности од самог генералног извођења. Према томе, Мајо, обавили сте лавовски посао и доживели велико животно и професионално искуство. Сад имамо у Србији кадар и за модерирање на комплексним сарадничким таблама – то ме посебно радује. Доста је било одлива мозгова, сад мало прилив. 🙂
    Ни сањала, међутим, нисам да ви нисте знали до последњег тренутка да је Дејан међу предавачима. Такође, уопште нисам видела и ваше предавање што ми је бескрајно жао. Зато предлажем, Мајо, да у оваквим тренуцима заборавиш на скромност и свуда где можеш разгласиш такве догађаје, обавезно у професионалној заједници просветних радника Србије. Да сам видела, свакако бих била ту, без обзира разумем ли се или не у музичку педагогију, да вас бар ободрим, а сама да доживим ту врсту поноса због целе просветне струке, земље…

    Славица Јурић

    30. avgusta 2012. at 02:17

    • Hvala Vam, Slavice! 🙂 Za sada je u planu taj TeachMeet 29. septembra. Razglasićemo. 🙂

      profmaja

      30. avgusta 2012. at 12:41


Postavi komentar